Generelle betingelser:

Ved inngåelse av avtale om handel med LED MESTER AS, godtar kunden nedenstående betingelser, dersom ikke annet er skriftlig avtalt.

Priser:

Prisene er i NOK, eksklusiv merverdiavgift, og med forbehold om skrivefeil.

Levering og frakt:

Gratis frakt på alle bestillinger med en verdi på mer enn NOK 15 000, - ekskl. mva.

Pris for frakt på bestillinger med en verdi på mindre enn NOK 15 000, - ekskl. mva, blir oppgitt før du bekrefter din bestilling til oss.

Alle leveranser skjer fra mandag til fredag.

Leveringstid:

lagervarer...........................................................................................ca 5-7 virkedager

Lagervarer – fritt valg av armaturhus farge/dimbar LED driver............ca 7-9 virkedager

Skaffevarer ........................................................................................ca 2-4 uker

Hasteleveranser..................................................................................leveringstid etter avtale

LED MESTER AS dekker ikke tap som påløper for kjøperen som følge av forsinket levering, dersom dette ikke er avtalt skriftlig på forhånd.

Retur av varer:

Ikke bytte- eller returrett for varer som ikke har feil eller mangler.

Reklamasjon:

Reklamasjon med bakgrunn i transportskade må skje umiddelbart etter at varen er mottatt. Hvis det fremkommer skade eller manko ved varemottak, må kunden anmerke dette overfor transportøren.

Så langt det er mulig, er kjøperen forpliktet til å sjekke produktet ved mottak. Hvis det ved mottakskontroll oppdages at produktet er feil, utilstrekkelig eller ufullstendig, skal kjøperen straks informere LED MESTER om manglene, og senest innen 7 dager. LED MESTER vil da hente feillevert og levere korrekt vare. Varer med produktfeil erstattes normalt ikke før disse er returnert og undersøkt av leverandør.

Betalingsbetingelser:

Vi tilbyr Collector Checkout som betalingsmetode. Etter identifisering i kassen viser Collector deg de ulike alternativene du kan velge imellom. Du velger ønsket betalingsmetode etter at du har sluttført ditt kjøp.

Gjeldende betalingsmåter som i dag kan tilbys av Collector Checkout er :

• Faktura (fristen er 30 dager)

• Kort (VISA/Mastercard)

Faktura ligger som forvalgt betalingsalternativ så lenge Collector godkjenner deg for fakturakjøp. Vi tar ikke noe fakturaavgift for valg av faktura. Du velger fritt hvilket alternativ du ønsker å bruke.

Kontakt og Kundeservice hos Collector Norge.

Uansett hvilket betalingsalternativ du velger er det Collector, eller noen av Collectors samarbeidspartnere, som håndterer betalingstransaksjonen. Har du spørsmål vedr. din betaling, ta i første omgang kontakt med Collector Norge.

Garanti:

Garantitiden er opptil 5 år. Garantien gjelder produksjonsfeil.

Eventuelle klager sendes via e-post sammen med utfylt klageformular til info@ledmester.no

1. Etter mottak av eventuell klage kontaktes kunden, for å avtale hvordan reklamerte varer skal returneres. Reklamerte produkter sendes fra kunden til vårt lager i Norge, etter avtale. Fraktutlegg dekkes av kunden.

2. Behandling av klager:

Behandlingstid for reklamasjoner er ca 21 dager fra mottatt klage.

Ved spesielle tilfelle - utenfor leverandørens kontroll - kan behandlingstiden forlenges.

I så tilfelle blir kunden umiddelbart informert.

Før videre behandling av klagen sjekker leverandøren følgende:

om produktet er kjøpt fra oss

a) at dato / produksjonsserienummer stemmer, for å verifisere at reklamerte varer er levert av oss

b) at varene ikke viser tegn på skade eller bruk i strid med det tilsiktede formålet

Etter inspeksjon og mulige undersøkelser, bestemmer leverandørens medarbeider hvordan reklamasjonen skal rettes opp så det tilfredsstiller kundens krav.

Hvis reklamasjonen blir godkjent av leverandøren, kan feilen rettes ved følgende alternativ:

a) reklamerte produkter repareres og returneres til kunde

b) ved å bytte varer som er feil med nye, feilfrie produkter

Hvor reparasjon eller utskifting ikke kan utføres:

- reklamerte varer krediteres hvis det ikke er mulig å bytte eller reparere produktene.

Leverandøren fyller ut klageskjemaets nederste rubrikk/del, hvor resultatet av klagebehandlingen skal oppgis.

I tilfelle hvor det reklamerte produktet har blitt reparert av leverandøren eller erstattet med nytt produkt uten feil, skal produktet sendes umiddelbart til kunden.

Hvis produktet ikke finnes på lager og kunden ikke kan vente på erstatning, har kunden krav på kreditnota tilsvarende produktets verdi.

Nar kunde og leverandør er enige om eventuell erstatning og hvordan reklamasjonen skal avsluttes, skal dette bekreftes skriftlig, og eventuell kreditnota utstedes så raskt som mulig.